Informacje prasowe
BMW VS. Volvo
Marki konkurują ze sobą w kwestii rozmiarów sprzedaży, jednak jak się okazuje – statystyki mogą być liczone w różnoraki sposób. I właśnie na tego typu tle wyrasta konflikt pomiędzy Volvo a BMW, a wszystko przez... bankowozy.
Dzięki nowym przepisom, możliwe jest odliczenie VAT-u za samochody sprzedane jako bankowozy, które z kolei są liczone jako auta dostawcze. Z tego też powodu, liderem sprzedaży klasy premium stało się BMW. Po średnio udanym dla niemieckiego producenta roku, BMW wraca na szczyt – w pierwszym kwartale 2012 roku nabywców znalazło 1327 samochodów tej marki, a więc o 56 % więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Z kolei dotychczasowy lider w tej klasyfikacji, Volvo, w tym samym czasie sprzedało 1311 egzemplarzy. Szefostwo szwedzkiej marki zwraca jednak uwagę, że do tego wyniku doliczyć należy bankowozy, które też są samochodami osobowymi. Kto ma rację, ciężko stwierdzić, jednak każdy trzyma się bardziej korzystnych wyników dla siebie.
BMW i zresztą cały rynek motoryzacyjny wzrost zawdzięcza temu, że pod koniec zeszłego roku klienci mieli ostatnią szansę na zakup samochodu z odliczeniem podatku VAT. Nic więc dziwnego, że w 2011 roku sprzedawcy nie mogli narzekać na nadmiar zainteresowania. Statystyki sprzedaży aut klasy premium w Polsce pokazują, że to firmy są głównymi nabywcami samochodów, czego świadectwem są właśnie bankowozy. To odwrotna tendencja niż na zachodzie, gdzie klienci indywidualni mają o wiele większe znaczenie, niż na rynku polskim.