Informacje prasowe
BMW wciąż prowadzi w segmencie aut luksusowych
BMW nie spuszcza z tonu i nadal prowadzi w sprzedaży aut w klasie premium. W lipcu tego roku zostało sprzedanych 108 721 samochodów z logiem bawarskiego koncernu, co oznacza, że zanotowano 7,1 % wzrost sprzedaży. To był w ogóle dobry czas dla wszystkich niemieckich producentów, którzy dotrzymywali kroku BMW.
Na drugim miejscu uplasowało się Audi, którego wzrost wyniósł aż 16 %. Z tzw. „Wielkiej Trójki” najgorzej sprawował się Mercedes, którego wzrost 2,7 % dał mu sprzedaż na poziomie 100 391 samochodów. Dla BMW był to najlepszy lipiec w historii marki. Szefowie bawarskiej firmy mają nadzieję, że sprzedaż całej grupy BMW (wraz z Mini i Rolls Roycem) osiągnie ogromną liczbę 1,6 mln pojazdów. Trzeba przyznać, że nie są to „marzenia ściętej głowy”, bowiem po 7 miesiącach BMW sprzedało prawie milion egzemplarzy aut, także tego typu wynik nie powinien być problemem.
Znaczący udział w sukcesie BMW mają modele X3 i 5, które zaliczyły znaczące wzrosty sprzedaży. Mniejszy SUV X3 odnotował wzrost o prawie 200 %. Jednak to seria 5 miała bardziej znaczący udział ogólnym sukcesie, gdyż sprzedano 24 196 egzemplarzy tego modelu (wzrost o 51,7 %).
Największy wzrost koncern z Bawarii uzyskał w Chinach, co nikogo raczej nie dziwi. Kadrę menadżerską szczególnie jednak cieszy wzrost sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, a także stale rosnąca popularność Mini na całym świecie.
Audi, którego sprzedaż rośnie jeszcze szybciej, planuje zostać liderem klasy premium do 2015 roku. Kilkunastoprocentowe wzrosty sugerują, że jest bardzo prawdopodobne. Najwolniej z trójki liderów rozwija Mercedes.