Informacje prasowe
Dealer Satisfaction Survey – pierwsza pozycja dla Mercedesa
Już kolejny raz Ipsos Loyalty GmbH przeprowadził badania wśród dealerów samochodowych, analizując poziom zadowolenia ze współpracy z marką. Pierwszą pozycję zajął Mercedes-Benz, zwyciężając w 8 na 10 kategorii.
Międzynarodowa firma Ipsos Loyalty przez trzy miesiące prowadziła badania Dealer Satisfaction Survey (DSS) nad poziomem zadowolenia wśród polskich dealerów samochodowych. Badanie przeprowadzono za pośrednictwem Internetu, kontaktując się bezpośrednio z danymi dealerami.
Najbardziej usatysfakcjnowani ze wszystkich dealerów samochodowych okazali się przedstawiciele Mercedes-Benz Polska. Polski oddział niemieckiej marki był liderem w ośmiu kategoriach:
- ogólna satysfakcja dealera
- satysfakcja dealera ze wsparcia sprzedaży części zamiennych
- satysfakcja dealera ze wsparcia usług finansowych
- satysfakcja dealera ze wsparcia sprzedaży nowych samochodów
- satysfakcja dealera ze wsparcia obsługi posprzedażowej
- satysfakcja dealera ze wsparcia sprzedaży samochodów kluczowym klientom i flocie biznesowej
- satysfakcja dealera ze wsparcia sprzedaży samochodów używanych
Analizując wyniki badania, można wysnuć wnioski, że ogólne zadowolenie dealerów rośnie. Całkowita ocena Mercedesa to 8,6, co daje wzrost o 0,6 w porównaniu do roku ubiegłego. Wzrosty odnotowano także w poszczególnych kategoriach, także jakość obsługi dealerów przez markę rośnie.
Mercedes od wielu lat jest wzorem jeśli chodzi o standardy obsługi i kolejny rok z rzędu okazuje się najlepszy w badaniach DSS.