Informacje prasowe
Jubileuszowa sprzedaż Dacii
Na polskim rynku sprzedało się już ponad 20 000 Dacii, a jubileuszowym modelem był Logan Pick-Up z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6. Wspomnianą ilość marka sprzedała w trakcie 7 lat obecności na naszym rodzimym rynku. Obecnie Dacia jest oceniania jako jeden z najważniejszych graczy na rynku, przede wszystkim ze względu na niską, atrakcyjną cenę.
Kiedy w 2004 roku Dacia wkraczała do Polski, pierwszym modelem był Logan, który uż w następnym roku zaskarbił uczucia 2 400 nabywców niską ceną zakupu i kosztami serwisowania. Kiedy trzy lata później, na rynek trafił Logan w wersji MCV (kombi), natychmiast podbił serca nabywców za niespotykane wtedy możliwości ładunkowe oraz możliwość przewożenia 7 dorosłych osób. Tutaj trzeba przyznać, że Logan MCV był wówczas, i wciąż pozostaje jedynym 7-osobowym autem w tak niskiej cenie.
Następny rok, a mianowicie 2008, był również udany dla rumuńskiej marki. Działo się tak za sprawą modelu Sandero. Ten 5-drzwiowy hatchback zmienił gusta nabywców i model ten bardzo szybko stał się popularny dzięki wysokiemu nadwoziu i miejscu wewnątrz.
Logan Pick-up znalazł się w ofercie Dacii dwa lata temu. Co wyróżnia Logana Pick-up w swojej kategorii to przede wszystkim duża ładowność, która wynosi nawet 800 kg dla wersji benzynowej i 770 kg dla wersji wyposażonej w fabryczną instalację gazową.
Bezsprzecznym hitem ostatnich miesięcy jest natomiast model Duster, który dla polskiego użytkownika stał się dostępny wiosną 2010 roku. Model ten jest popularny nie tylko w Polsce, gdzie sprzedano już prawie 3,5 tysiąca sztuk, ale także i we wszystkich krajach Starego Kontynentu oraz na wielu rynkach poza Europą.
Właściciel Dacii, tj. koncern Renault ma w planach systematyczny rozwój marki i zwiększenie sprzedaży, zwłaszcza poprzez wprowadzanie nowych modeli w ofercie firmy. Jakie są zatem najbliższe plany odnośnie Dacii? Już teraz wiemy, ze kolejnym samochodem na polskim rynku będzie nowy model dostawczy i nowy samochód rodzinny. Mają być one dostępne dla klientów już w 2012 roku.