Informacje prasowe
Mercedes-Benz Mirosław Wróbel – nowoczesne zarządzanie strukturą IT
Znana, wrocławska sieć dealerska Mirosław Wróbel postanowiła wprowadzić ultranowoczesne rozwiązania informatyczne. Infrastruktura, usługi i technologie są dostosowane do planów strategicznych girmy i dotyczą wszystkich, siedmiu oddziałów dealera.
Mirosław Wróbel to autoryzowany dealer Mercedes-Benz i najważniejsza sieć dealerska działająca na terenie Dolnego Śląska. Innowacyjne w sferze IT obejmują przede wszystkim dostęp do działającego w chmurze systemu ERP klasy DMS oraz usług z zakresu VoIP over cloud. Sieć ta będzie obejmować wszystkie placówki firmy, przez co praca poszczególnych oddziałów w różnych miastach zostanie znacznie usprawniona. Szeroki zakres usług teleinformatycznych obejmie siedem oddziałów firmy: we Wrocławiu, Pietrzykowicach, Opolu, Jeleniej Górze i Lubinie.
Spółką odpowiedzialną za instalację i konfigurację systemu jest T-Systems, dostawca i integrator systemów teleinformatycznych, będący częścią grupy Deutsche Telekom AG. Umowa została podpisana na okres 4 lat. Spółka T-Systems będzie zajmować się również polityką backupów klienta.
Jakie są wymierne korzyści z racji funkcjonowania tego systemu? Użytkownicy, a więc pracownicy spółki Mirosław Wróbel będą mogli korzystać z systemu ERP, platformy telekomunikacyjnej Voice over IP oraz sieci WiFi. Jednym słowem, wszelkich usług i całej infrastruktury, którą kontroluje data center T-Systems Polska w Katowicach.
Cloud computing jest technologią przyszłości, niezwykle szybko rozwijającą się na terenie zachodniej Europu. W rozwój cloud computingu niezwykle duży wkład ma T-Systems, która usługi tego typu oferuje od 2005 roku. Spółka jest wiodącym podmiotem w zakresie dostarczania usług chmury obliczeniowej, który jest coraz szerzej wykorzystywany w przypadku inteligentnych rozwiązaniach sieciowych dla sektorów: energetycznego, motoryzacyjnego czy medycznego.
System ma zacząć działać w firmie Mirosław Wróbel od połowy października. Od chwili tej, T-Systems zajmie się kompleksową obsługą systemu, zarządzaniem usługami czy też stałym monitoringiem procesów informatycznych cloud computing.