Informacje prasowe
Mocne uderzenie Peugeota 208
Peugeot 208 pojawił się na rynku francuskim w marcu b.r. i od razu zanotował znakomite wyniki sprzedaży. Peugeot potrzebował zaledwie dwóch miesięcy, aby zgarnąć 27 000 zamówień na nowe 208. Wynik ten zaskoczył nawet Francuzów, którzy szacowali, że będzie ich o połowę mniej.
Swoją premierę 208-ka miała także w Polsce, którą po raz pierwszy można było zobaczyć w trakcie Dni Otwartych, które odbyły się 10-13 maja 2012 r. Podczas tych 4 dni salony przeżyły istne oblężenie – odwiedziły je blisko 11 000 osób, z czego 1 300 zdecydowało się na jazdę próbną nowym modelem 208. Do sprzedaży 208-ka weszła pod koniec maja, a po trzech tygodniach już ponad 600 klientów złożyło zamówienie na ten model.
Wyniki sprzedaży skomentował Tomasz Chodkiewicz, dyrektor handlowy Peugeot Polska, który stwierdził: „ Cieszymy się, że nasz nowy model podoba się klientom, wzbudza nie tylko zainteresowanie czysto handlowe, ale i silne emocje”. Klienci najczęściej wybierają wersję Active, a więc drugi poziom wyposażenia, z kolei potem sprzedaje się najlepiej wyposażony pakiet Allure. Podstawowe modele kosztują od 39 000 zł, natomiast polscy klienci zazwyczaj wybierają wersje wyposażeniowe, kosztujące powyżej 55 000 zł.
Szefostwo polskiego oddziału Peugeota ma nadzieję, że nowa 208-ka będzie hitem sprzedaży w Polsce. Jak do tej pory, ich nadzieje się spełniają, ponieważ model radzi sobie na rynku nad wyraz dobrze – tym bardziej, że segment małych samochodów jest niezwykle konkurencyjny.