Informacje prasowe
Nowy VW Golf Variant
Golf Variant zadebiutował na rynku w 1993 r. i z miejsca został jednym z najpopularniejszych aut kombi w segmencie C. Od chwili rynkowego debiutu sprzedano niemal 2 mln tych aut, które charakteryzują się praktycznością i wszechstronnością. Tak jak wspominaliśmy, pojemność bagażnika wzrosła z 505 do 605 l, natomiast wzrasta ona aż do 1620 l po złożeniu tylnych siedzeń.
Projektantom nowego Golfa Varianta zależało w szczególności na uzyskaniu efektu samochodu z zacięciem sportowym, o łagodniejszych liniach, bardziej ekskluzywnego – w tym celu przeniesiono unikalny kształt słupka C klasycznego Golfa na słupek D Golfa Varianta. W przypadku nowego Golfa Varianta, zadbano o system Start-Stop oraz funkcję rekuperacji. Co ciekawe, samochód jako pierwszy model kombi na świecie został wyposażony w hamulec multikolizyjny, który po zderzeniu wyhamowuje samochód, aby zredukować energię kinetyczną.
Każdy Golf Variant posiada wyposażenie standardowe, obejmujące 7 poduszek powietrznych, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESC, klimatyzację, poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS oraz radioodbiornik z 5-calowym wyświetlaczem dotykowym TFT. Na życzenie Klienta, odpłatnie auto można wyposażyć w systemy wspomagające kierowcę takie jak Front Assist, automatyczny tempomat ACC, asystent pasa ruchu i parkowania, system rozpoznawania znaków drogowych oraz systemy Infotainment i Entertainment.
O sporym zaskoczeniu możemy mówić, przeglądając jednostki napędowe Golfa Varianta. Chodzi bowiem o nowe generacje silników benzynowych o mocy 5, 105, 122 oraz 140 KM, a także diesli 90, 105 i 150 KM. Auta dostępne są z 5- lub 6-biegową skrzynią biegów bądź przekładnią DSG. Najtańsza, podstawowa wersja Golfa Varianta kosztuje od 65 490 zł (wersja Trendline 1,2 TSI). Dla potencjalnych klientów ważną informacją jest skrócenie czasu oczekiwania, ze względu na przeniesienie produkcji do Niemiec.