Informacje prasowe
Volvo króluje w segmencie Premium
Nie tak dawno, bo trochę ponad tydzień, zakończył nam się pierwszy kwartał 2011 roku. Jak to zwykle w tym przypadku bywa, nastał zatem czas na pierwsze podsumowanie na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Zdecydowanie na plus czas ten może ocenić Volvo Polska, które może pochwalić się imponującym wynikiem 18 procentowego wzrostu sprzedaży, ponad 1300 sprzedanych aut i pierwsze miejsce w segmencie Premium.
Wszystko to za sprawą przede wszystkim modelu XC60, które stanowi prawie 1/3 sprzedanych aut Volvo, a także S60 (którego premiera miała miejsce w zeszłym roku) i V60 – wersji kombi. Dzięki temu Volvo sprzedało 1324 samochody, i powiększyło swój udział na rynku polskim do 1,9%.
Na temat wyników sprzedażowych wypowiedział się prezes Volvo Auto Polska, Arkadiusz Nowiński: „Udane premiery 2010 to klucz naszego tegorocznego sukcesu. Rośnie nasz udział w sprzedaży dla klientów instytucjonalnych. Choć liderem sprzedaży flotowej jest bezwzględnie XC60, które stanowi on 30-40 proc. tej sprzedaży. Na drugim miejscu już pojawiają się Volvo S60 i V60”. Zaraz potem dodaje: „Nie osiągnęlibyśmy tego oczywiście bez naszych partnerów biznesowych. Stale wzmacniamy współprace i co najważniejsze, rozwijamy naszą sieć dilerską. W zeszłym roku otworzyliśmy 3 nowe salony, w tym roku planujemy kolejne wielkie otwarcia”.
Dobrą kondycję firmy można dostrzec nie tylko w polskim oddziale, ale także na najwyższych szczeblach. Volvo Car Corporation ogłosiło bowiem pod koniec marca zwiększenie zatrudnienia o 1200 osób. Większość z tych osób ma planowo pracować w centrum badawczo-rozwojowym w Goeteborgu na stanowiskach inżynieryjnych.
Dodatkowo, zarząd firmy planuje rozwój działalności na rynku chińskim, co miałoby objąć zwiększenie sprzedaży aut w Chinach do poziomu 200 000 aut rocznie i otwarcie pierwszej fabryki w Chengdu. Takie plany na konferencji w Pekinie przedstawił Prezes Volvo Car Corporation, Stefan Jacoby. Jak twierdzi Arkadiusz Nowiński, inwestycje w badania i rozwój, ekspansja na rynku azjatyckim to dowody, że plany rozwoju Volvo deklarowane przez nowego właściciela, już wchodzą w fazę realizacji.